неделя, 14 юни 2015 г.

Закъснялото писмо на Бербатов до Стенли и Марто

by novsport.com

(направила съм съкращения от пасажите, за да излезе по-кратко, но все пак си е уникално)

"Закъснялото писмо...
Има моменти в живота на човек, когато усеща, че е пропуснал нещо важно. Когато е пропуснал да каже нещо важно. Когато е трябвало да реагира, но не го е направил. Точно такова чувство ме обзе, когато гледах последното шоу на Дейвид Летърман. 

През седмицата, в която Летърман щеше да води последното си шоу, всеки от изброените отдели време в собственото си шоу да каже какво мисли за този факт. Някои преместиха своето шоу в друг час, за да не съвпада с шоуто на Летърман и да могат и техните зрители да гледат последния епизод. Тези пък, които не го преместиха, по време на своето шоу призоваваха зрителите да превключват на CBS. (...) Накратко: тези хора, с които Летърман се е конкурирал толкова време, му отдадоха заслуженото и му засвидетелстваха уважение - респект към един от най-големите сред тях. Това ме впечатли.

И ме накара да се замисля. Колко често ние в България правим или сме правили подобно нещо? Да засвидетелстваме уважение към заслужилите. В повечето случаи - когато някой си отиде от този свят... Отнася се до всички сфери, но за мен е естествено да пренеса това сравнение във футбола. Колко често ние професионалните футболисти, особено в България, изразяваме респект към заслужилите колеги, казваме благодаря... Хората, които отразяват футбола, намират ли време и желание за подобни отношения? 


Когато гледах шоуто на Летърман, нещо ме прониза. Аз съм в тази категория също... На НЕсетилия се да покаже уважение и да каже благодаря на скъпи за мен хора, които се оттеглиха от футбола.

Прииска ми се да се извиня и да напиша тези редове, което трябваше да сторя по-рано. Да кажа “Благодаря!” на двама души... Хора, с които играх рамо до рамо толкова време, с които водихме битки на терена - и заедно, и един срещу друг, с които се конкурирахме професионално през годините. 

Когато бях на 18, Димитър Пенев ме извика в първия отбор за приятелска среща на ЦСКА в Гърция.

Не можах да мигна от вълнение! Аз, щях да участвам в мач на ЦСКА! Мислех, че ще припадна от притеснение.


Когато на тръгване се качих в рейса, седнах на първата свободна седалка и се снижих така, че никой да не ме вижда. Не познавах никого. Не говорех с никого. Някой ме потупа по рамото. Обърнах се и ти ме попита как съм. Каза ми “Здрасти”. Да не се притеснявам, ако ми трябва нещо да кажа. Само ти от целия рейс.

Сигурно си го забравил, но аз го помня. Помня го, защото още тогава разбрах какъв голям човек си, Стенли.


(...)

Винаги съм излизал с усмивка срещу един добър приятел и голям футболист. Можех ли да не се усмихвам?:)) А когато играехме в един отбор, не ни трябваше да говорим много. Разбирахме се. Казват, че добрите футболисти се разбират с поглед. Така е... :)))) Едно от нещата, които ме радваха, беше, че ти ме познаваш. Знаеше какъв съм - не говоря много, но ако имам какво да кажа, го казвам.

И когато ми се обади с онази новина… това беше момент, в който наистина не знаех какво да кажа. Но когато се видяхме у вас, после в болницата, когато се чувахме, разбрах едно - че дори това не може да ти се опре. Начинът, по който се държеше и по който пребори болестта - това е същият онзи хъс, с който преборваше и противниците на терена.

Когато се оттегли от футбола, беше тъжен ден за всички. А за мен беше ужасен! (...)


Той беше много бърз и експлозивен, а аз... по-бавен :))) Трябваше само да му пусна топката в коридор, да се позиционирам в полето и той ще ме намери с центриране. Формула, която работеше ефективно дълго време. И от която изпитвах огромно удоволствие. Сигурно половината голове, които съм вкарал за националния, са били след негови подавания. А ако питате него - повече от половината :))) Винаги спорим по тази тема :))) Разбира се, че става въпрос за другия батко :)))) Мартин Петров.

Винаги се усмихвам като си спомня за времето, прекарано с теб по лагери, на тренировки, по време и след мачове. Когато сме играели един срещу друг. За начина, по който се подготвяше преди мач. (...)

А ти какъв професионалист беше само!

Винаги готов за тренировка, винаги готов за мач. В Германия и Англия се радвах всеки път, когато излизахме един срещу друг. Защото имах възможност да премеря сили с един от най-добрите футболисти на България. Какво по-хубаво? Това ми липсва, откакто спря да играеш...


Когато поглеждах наляво там беше ти, а когато погледнех назад, там беше Стан. Едни от най-добрите, с които съм играл. Беше удоволствие!

За да завърша ще кажа, че реших да напиша това писмо, защото мъжете сме известни с трудността да изразяваме емоции. Ще си спестя изчервяването и неудобството на всички нас, ако го кажа лично :))))

Сега, когато и аз вървя към края на кариерата си, пиша всичко това като фен. Може би трябваше да го направя по-рано. Може би просто ми беше припомнено, че забравяме много често да кажем благодаря и да покажем уважение на хората, които заслужават. Но го правя от сърце! Нямахме късмет да играем рамо до рамо в клубен отбор, но имах щастието да го направим в националния. Беше удоволствие. Имате уважението ми.

И ви благодаря! За това, което научих, и затова, че бяхме като братя в победи и загуби, на терена и извън него. И сега, въпреки че сме разпръснати по света, оставаме приятели. "

Няма коментари:

Публикуване на коментар