четвъртък, 12 март 2015 г.

Триизмерни портрети влизат в киното

Специалните ефекти са неразделна част от почти всеки холивудски филм.

Изразът "като на кино" много точно описва как холивудските актьори наистина могат да правят и невъзможното. Да вземем например Том Круз в лентата "Забвение", където той води битка със самия себе си. Или Брад Пит, чийто персонаж се подмладява в "Странният случай с Бенджамин Бътън". Или пък сцените от "Господарка на злото", в които Анджелина Джоли лети в едноименния филм. Целта на ефектите е една – публиката наистина да повярва. Компютърно генерираните изображения се наричат за по-кратко CGI ефекти и според Дарън Хендлър следващия етап от тяхното развитие е успешното изобразяване на човешкото лице.

Всичко започва със подробно сканиране и заснемане на лицето на даден актьор.

Ако не съществуваха специални ефекти, персонажът на покойния актьор Пол Уокър нямаше да присъства в "Бързи и яростни 7", а и цялата продукция вероятно щеше да бъде започната отначало.

Защо тогава филмовите компании не сканират лицата на персонажите предварително, още преди началото на снимките? На теория това би намалило риска от провал на продукцията. Не го правят, защото процесът не е никак евтин.

Няма коментари:

Публикуване на коментар