неделя, 15 февруари 2015 г.

Дори чудесата отнемат време

От блога на Минту Виртанен :) Превод: Аз!

"Последните 9 месеца минаха доста бавно и се съгласявам с една финландска поговорка казва "Който очаква нещо много, то времето минава по-бавно". Първите няколко месеца прекарах на дивана, четейки различни неща за бременността. Включително колко са приключили в първия триместър. А на мен ми се гадеше и се чувствах уморена, така че това не ми помагаше особено.
Така започнах да се чувствам нервна за предстоящия ултразвук. Бях загрижена за бебето ми-дали е добре. Бях и любопитна дали е момче или момиче. Въпреки, че всичко бе наред, исках при най-малкото да се консултирам с лекар - дори и сега.
След като първия триместър мина, започнах да се упражнявах. Взех си пулсомер, за да се уверя, че сърдечната ми честота не е твърде висока и това да афектира върху бебето. Щастлива съм, че имах куража да започна да се упражнявам. За пореден път си доказах, че тренировките подсилват тялото и съзнанието ми. Спортът ми даде ендорфин и ми помогна да спря да мисля постоянно дали бебето е добре. Бях по-уверена в това.

С две думи, станах спокойно през бременността когато започнах да спортувам. Радвам се, че можех да се упражнявам без след това да ме боли нещо. Това чувство остана докрай дори и по време на последната тренировка, няколко дни преди да родя. Чувствах се наистина добре. Разбира се, накрая времето се точеше, защото вече нямах търпение да взема бебето си в ръце.
Не съм правила клекове, но ходех много и карах колело често. Потях се и често си мерех пулса. В салона се концентрирах върху вътрешните мускули и добрата стойка, защото тя помага за болките в гърба, които бременността причинява. Упражненията на тези мускули ще ви помогнат по време на раждането и за да се възстановите по-бързо след това.
Знам, че има много различни мнения за тренировките по време на бременност. Бъдещи и настоящи майки си дават съвети една на друга. Моят е да слушате собственото си тяло и да го уважавате. Не правете това, което ви казва най-добрия приятел или съседа. Те не знаят какво изпитва тялото ви.
Спорта поддържа ума и тялото ми будни. Чувствам се чудесно и вярвам, че и бебето се чувства така. Тренировките ще ви помогнат около целия стрес с раждането.
Иначе, не мога да кажа, че бременността е най-добрия период от живота ми, защото в началото бях много нервна, тялото ми се променяше, а времето не минаваше. Ако някой ден пак забременея, няма да се страхувам да се упражнявам от началото. Мога само да ви насърча да тренирате - бременна или не.


Няма коментари:

Публикуване на коментар