сряда, 11 февруари 2015 г.

Какво е любовта?

Един от най-противните ми празници ЕВЪР е Свети Валентин. Това е безумно. Плюшени сърчица, свещички (не за дупе), и куп рози... Не, мерси. Това е най-комерсиалния и пошъл празник дотътрил се до нашите географски ширини. И дори ако бях омъжена със 7-годишен брак, пак щях да мразя Свети Валентин! ЗакУех се!

Затова пък от webcafe.bg доста добре са събрали различни... хм, мнения по темата.

Любовта. Колко много посредствени романи, лоша поезия, неслушаема музика, слабо кино и безобразни Facebook-статуси е вдъхновила тази могъща сила в човешкия живот.
Но какво е любовта? Ако Google получаваше по един долар всеки път, когато някой зададе този сакрален въпрос в полето за търсене, сигурно вече щеше да има финансовия ресурс да погълне останалите големи корпорации. И най-накрая да наложи собствената си социална мрежа, която, хм, никой не обича.

 Предлагаме няколко примера за проявленията на Амур сред различни прослойки, типажи, субкултури и възрастови групи.

Любовта на Батката: „Любовта е лъжлива кучка, брат ми. Аз съм като Джо Пеши в „Добри момчета" - влюбвам се всяка вечер и на сутринта съм свободен. Иначе, батко, аз съм много обичлив човек с голямо сърце, което тупа в още по-големи и релефни гърди.
Обичам новата „седмица", старото сръбско, телешкия стек, шоколадовия протеин и чистия кокаин. Влюбен съм в комбинацията от тестостерон, метан, дека-дураболин и винстрол."

Хипстърът: „Оффф. Колко мейнстрийм въпрос. Ултимативното клише. И коя любов точно - физическата, приятелската, любовта към ейсид джаза, видео арт-а и  старите книги с пожълтелите листа от градинката пред „Кристал"?
Любовта е носталгия и влечение към всепоглъщащата сила на Вселената. Аз обичам всички и никой. "

Кифлата: „О, любовта. Най-важното нещо за мен на света. Винаги съм влюбена, пеперудите в стегнатия ми корем ми дават живот. Любовта е всичко - вечеря на свещи в „Свети Влас", пръстен „Сваровски", разходка в кабриото на Муци-то, завистливите погледи на някакви дрипави лигли, които никога не са били обичани, така както аз.
Любовта е 294 лайка за новата ми профилна снимка във Facebook. Ох, обичам да обичам, но повече обичам да ме обичат."

Еко-активистът: „Планинските склонове, недокоснати от алчна капиталистическа ръка, свежият въздух, изчистен от вредните емисии на гадни консуматори, големият стар дъб, който не ще падне посечен от резачките на дървената мафия. Ето това е любовта."

Феминистката: „Зависи за каква любов говорим. Ако е любовта към еманципацията, равните права на жените и свободата от мъжката репресия, то това е най-върховното чувство на света.
Но ако става въпрос за романтичната лъжа, измислена в лабораторията за манипулация, ръководена от Патриархата и използвана да държи жените в домакинско подчинение, в затвора на кухнята, то тогава аз съм твърдо против. Ние не се нуждаем от любовта на шовинистичните свине, наречени мъже. Тяхното е лъст и желание да ни владеят.
Долу Патриархата, да живее Жената!"

Интелектуалецът: „Любовта е една душа, заселила се в две тела", както казва Аристотел, а точно днес не съм в настроение да споря с античния гений въпреки поведението на съвременните му сънародници в Гърция, които май са влюбени в икономическия хаос и политическата несигурност.
Ницше казва, че ние обичаме живота не защото сме свикнали да живеем, а защото сме свикнали да обичаме. Старият Фридрих обаче не е бил най-сърцатият мислител, нали? Но има полезни тези.
Любовта е опънато въже между Ерос и Танатос, екзистеницална нужда, философски императив и емоционален коректив. Любовта ни прави по-мъдри, знам го от личен опит. От пребогат личен опит."

Юпито: „Любовта може да бъде изключително изгоден инструмент за фискален просперитет. Доказано е, че сексуалното влечение към красива жена стимулира мъжа да прави повече пари, да поема финансови рискове, което е жизнено важно за поддържането на кръвоносната система на глобалната икономика.
Концепцията за любов е могъщ механизъм за вливане на свежи пари в пазара. Влюбените харчат повече за подаръци, романтични вечери и екзотични пътувания. "

Християнинът: „Любовта е Бог и Бог е любов. Обичам Спасителя Исус Христос и жена ми."

Мюсюлманинът: „Любовта е Аллах. Обичам Аллах и четирите си жени."

Рекламистът: „Любовта е като прах за пране - винаги ни трябва и прави всичко по-чисто и бяло."

Няма коментари:

Публикуване на коментар