неделя, 2 февруари 2014 г.

Miami Ink - индустрия, начин на живот или хоби



Историята на татуировката от дълбока древност до днес е минала през любопитни събития. Първоначално са се използвали естествени багрила за оцветяване на телесните части с най-примитивни средства и така - до откриване на електрическата машинка за татуси през 1880 година.

Заслуга в разпространението на това изкуство в Европа има невероятният капитан Джеймс Кук, който връщайки се от експедиция в Таити през 1769 година, донася не само думата „tattoo", но и „живо" доказателство за нея - полинезиец, който е татуиран от главата до петите.

Определено, днес на татуировката се гледа не само като хоби, по което се увличаме главно в младежките години, но и като един от най – печелившите начинания, и то главно в Америка. Нещо повече, за някои хора тя е начин на живот.

Индустрия, начин на живот или хоби? На този въпрос отговаря една от най-популярните риалити продукции в света: „Татуировки в Маями" („Miami Ink").

Има телевизии, които са тясно свързани с определени теми и хора и взаимно се лансират. Такава е връзката между американския канал TLC и художниците - татуисти. Пилотният епизод на „ Miami Ink" стартира през 2005 година и има невероятен успех. Причините - зрителите за първи път се запознават със значението на татуировките по един забавен начин, с тяхното създаване, с грижите, които се полагат за тях след това, с хората, решили веднъж завинаги да оставят видим „белег" върху себе си и с трудната и предизвикателна професия - да правиш изображения върху човешка кожа.

Продукцията, зад която застава режисьорът Дейвид Рома, се излъчва в цели шест сезона и продължава до 2008 година. Редом с нея, се появяват подобни риалити предавания като „L. A. Ink ", „London Ink", „Madrid Ink", „NY Ink" - всички те излъчени по същата медия.

Мястото на действие в „Miami Ink" е студио за татуировки в Маями. Преди да започне шоуто, студиото носи интересното наименование „305 UK"- това е всъщност регионалният код на този район. След стартирането на първата серия, името се променя в „ Love Hate Tattoo". Негови собственици и главни действащи лица са Ами Джеймс и Крис Нуньес. В тяхната работа се включват и художниците Крис Гарвър, Дарън Брас, Тим Хендрикс, Йожи Харада и Кат вон Ди.

Кой е Ами Джеймс? Един от най-състоятелните художници - татуисти в Америка. Състоянието му възлиза над 5,1 милиона долара. Да изкараш 500 долара на час е ежедневие за този талантлив мъж! Роден е през 1972 година в Израел. Детството си прекарва в Израел и Египет. Още от дете страда от тежка форма на ADD и за да преодолее всички усложнения и страхове свързани с нея, започва да се занимава с татуировки.

Любимата му татуировка е портрет на дъщеря му, а най-дългата рисунка която е правил е дракон върху гръб в продължение на девет часа. Освен като създател на студио за татуировки, Ами Джеймс основава и компания за дрехи De Ville и застава зад дизайна на един от моделите мобилни телефони на Моторола - RAZR V3.

Ами се мести в Ню Йорк, за да открие ново студио за татуиране - „Wooster St. Social Club". Всичко, което се случва там, е отразено по TLC през юни 2011 година. Поредицата става известна със заглавието "Татуировки в Ню Йорк".

Крис Нунес е човекът, който стои до Ами Джеймс във всички негови начинания. Той е роден през 1973 година и е с кубински произход. Живял е дълго време в Бразилия и Португалия и говори свободно португалски и испански език.

Голям бум в предаването „Miami Ink" предизвиква и появата на Кат вон Ди. Тя се появява още в първи сезон на продукцията, за да замести друг човек от екип - Дарън Брас, който е пострадал с ръката и не може да татуира.

Откъде познаваме Кат вон Ди? Разбира се, от друго известно предаване по TLC - „L.A. Ink ". Тя е тъмнокоса красавица, татуирана навсякъде. Винаги носи силен грим, а стилът й на обличане е доста странен - нещо средно между клош и елегантност.

Друга ексцентрична натура в предаването е Йожи Харада. Той се премества от Токио в Чикаго, за да реализира мечтата си - да стане музикант. Уви, съдбата го праща в студио за татуировки! В „Miami Ink" виждаме как той израства от чирак до истински професионалист на татуировки.

Всяка една серия на тази продукция разказва случки от живота на различни клиенти на студиото - от най-обикновени хора до големи звезди. И всички тези истории, мотивирали ги да направят определена татуировка, са изпъстрени с емоции от личния и професионален живот на художниците от този невероятен екип.

Определено всяка татуировка има своя история. Навярно, и затова всеки седми възрастен има изображение по тялото си. И всеки, решил да си направи татуировка в добро студио си спомня за: „Miami Ink", предаване, което ни разкрива интересния и предизвикателен свят на татуировките!

Няма коментари:

Публикуване на коментар