събота, 23 ноември 2013 г.

Джеръми Поразяващата уста

Би Би Си ще има голям проблем, когато някой ден Джеръми Кларксън най-сетне излезе от пубертета.

На 53-годишна възраст Джеръми е най-обичаният, най-мразеният, най-обсъжданият, но и най-гледаният водещ на телевизионно предаване за автомобили в света. То се нарича "Топ гиър" и е запазена марка на британската телевизия.
По всички правила на телевизионерството Кларксън трябваше отдаван да е уволнен, защото всеки път, когато отвори поразяващата си уста, оставя човек, фирма и целокупни нации смъртно обидени.
Ако не обиждаш, не е възможно да има добър хумор", е неговото верую и той го следва във всеки един от 20-те небивало успешни сезона на "Топ гиър". Заради Джеръми Кларксън Би Би Си непрекъснато пише публични изявления и плаща глоби, но го търпи. Защо ли?

Само през миналата година неговото шоу носи 14,5 милиона евро приходи за телевизията - от тях близо 6 милиона влизат в личната сметка на водещия напълно заслужено.

Джеръми е роден на 11 април 1960 г. в Донкастър, Англия. Учи в гимназията "Рептън", откъдето скоропостижно е изключен за "пиене, пушене и конфликт с останалите". Това не му пречи по-късно да стане доктор на инженерните науки.

С журналистика се занимава усърдно от 1983 г. насам: "Започнах да чета списания за автомобили и всичките бяха напълно безполезни. Съобщаваха ми с какъв обем е багажникът и точните размери на задната седалка. Аз всъщност исках да знам дали ако си купя фолксваген "Сироко", ще чукам повече мацки, отколкото ако карам "Голф". Затова поех нещата в собствени ръце..."

През 1988 г. започва да води култовото си шоу "Топ гиър", за да стане толкова популярен, че 20 години по-късно 49 446 души подписват онлайн петиция "Да направим Джеръми Кларксън премиер на Великобритания".

Нека обаче оставим цитатите на самия Джеръми Кларксън да говорят:

ЗА КОЛИТЕ
"За мен "Ферари" е умалена версия на Бог."

"Често обвиняват "Топ гиър", че показва коли, които не всеки може да си позволи. Добре, днес започваме с най-евтиното "Ферари".

"Високата скорост не е убила никого. Рязкото спиране прецаква нещата."

"Непонятна ми е логиката на автобусните ленти - как така някой по-беден от мен ще пристига по-бързо там, закъдето съм тръгнал и аз?!"

"Винаги щом видя мъж над 50 г. да кара кабрио, имам усещането, че гледам рекламен клип на "Виагра".

"Хората, които карат BMW M3, нямат приятели."

"Защо в Англия не готвим кучета? Ами защото не можем. Откъде накъде корейците ще правят автомобили?!"

"С "Хюндай купе" корейците са се опитали да имитират "Ферари". Но вместо да го направят както трябва - да купят едно "Ферари", да го разкостят и да го копират, те просто са пратили един кореец в Рим да им разкаже по телефона как изглежда "Ферари". Явно и връзката е била доста лоша..."

"От 0 до 100 с "Порше Кайен" отнема 5 секунди и 50 л бензин. Що се отнася до дизайна на тази кола, виждал съм гангренясали рани, които изглеждат по-добре."

"Алфа Ромео Брера е като Анджелина Джоли - всички сме чували, че е луда и се храни с лепило за тапети, но никой няма да откаже, нали?"

"Адаптивното окачване на "Бентли континентъл GT" е нещо точно толкова полезно, колкото бутон "Още 5 минути сън" върху противопожарна аларма."

"Пробвах няколко пъти сателитната навигация на новото BMW и накрая все навлизах в Полша."

"Да караш този пикап на "Форд" е толкова приятно, колкото да ти правят клизма с уасаби."

"Тих" за дизел е като "възпитан" за убиец."

"Сегуей" е за дебели американци да ходят до хладилника, без да се изморяват много."

"Твърдят, че произведената в Малайзия кола "Перодуа Келиса" развива максимална скорост от 140 км/ч. Това обаче става толкова бавно, че се съмнявам някой да е живял достатъчно дълго, за да го потвърди."

"Винаги когато страдам от безсъние, поглеждам снимка на "Тойота Камри" и тутакси заспивам."

"Карането на "Лотус Елиз" доставя същия кеф, като да наблюдаваш ескадрила френски изтребители, които се разбиват във фабрика за фойерверки."

"Кабрио с 4 седалки?! Единственият човек, който някога е изглеждал добре в такава кола, е Адолф Хитлер."

"Една дума описва точно "Опел Вектра"- започва с "л" и завършва на "о", но не е "лято".

"Климатикът на "Ламборгини" е като астматик, скрит в панела, който духа през сламка."

"Рено еспас" е добър ван, но не е нещо, с което трябва да се хвалиш. Все едно да викаш с цяло гърло: "Ехей, аз имам СИФИЛИС, най-добрата от венерическите болести!"

"Предпочитам да съм в Aston Martin V8, отколкото в Кийра Найтли."

ЗА НАЦИИТЕ
"Винаги съм твърдял, че да си мъж в Италия, е все едно да си спечелил лотарията на живота по рождение. Никой не ме оспорва и не ми казва: "А, не, аз пък предпочитам да съм шведски швестър."

"Щом автомобилите отразяват националния характер, то мексиканските коли са мързеливи, безполезни, пръдливи и по цял ден подпират някоя ограда, втренчени в кактусите, облечени в одеяло с дупка по средата вместо палто."

"Руснаците са най-отвратителните туристи на света. Разбира се, те са прекарали детството си, хранейки се с бетон и избягвайки изтезания всекидневно, затова днес не можем да ги виним, че се кипрят по плажовете с всевъзможни финтифлюшки, очила "Версаче" и впити до болка плувки "Спидо".

"Никой във Франция не кара хубави коли. Това е така, защото французите са комунисти - страхуват се, че ако някой демонстрира заможност, не след дълго главата му ще падне отсечена в кофата."

"В Индия колите не служат за придвижване от точка А до точка Б, а за преход от този свят на оня."

"Да си австралиец, е все едно да си укротител на лъвове - през целия живот си постоянно нащрек нещо наоколо да не те изяде."

"Когато англичаните се напиват, прихващат венерически болести. Когато шведите се напиват, се самоубиват."

ЗА ЖЕНИТЕ
"Смятах, че съществата от "Мъже в черно" са измислени, докато не видях стюардесите на "Америкън еърлайнз".

"Представяте ли си: този едноместен спортен автомобил "Моно" дори може да бъде каран напълно законно от кривогледа жена по прав път?!"

"Смятам, че е неприлично да извръщам глава след момичета в къси поли, които карат велосипед. Главата ми остава неподвижна, но очите ми го правят - веднъж видях собственото си чело!"

Няма коментари:

Публикуване на коментар