сряда, 24 юли 2013 г.

Жени, които ритат задници

Миналата седмица се проведе редовния КомиКон в Сан Диего, където бяха презентирани и промотирани различни филми. Вин Дизел "удари" едно рамо на своя нов филм за Ридик, групата от "Как се запознах с майка ви" пък на новия си и май последен сезон на филма.

Списание "Entertainment Weekly" пък отправи покана към пет актриси, за да се включат в "Жени, които ритат задници". Това бяха Маги Кю, Кейт Сакхоф, Мишел Родригес, Дунай Гурира и Татяна Маслани. Прочетете какво казаха за филмите, жените, Вин Дизел и останалите мъже в индустрия:)

 

 Безстрашни и фантастични, тези актриси са оставяли феновете без дъх. Мишел Родригес ("Бързи и яростни" франчайз), Маги Кю ("Никита"), Кейт Сакхоф ("Ридик", "Бойна звезда Галактика"), Татяна Маслани ("Опра Блек") и Дунай Гурира ("Ходещите мъртви") са все актриси, които умеят да изиграят жени, които правят правилата, а не ги следват.

Репортер: Татяна, това ти е първият КомиКон. Изненадана ли си от реакциите тук?
Татяна: Да! Всички са невероятни!

Репортер: Кого сте идолизирали докато сте растли?
Маги: Линда Картър и Ема Пийл. Жените на 70-те го правят най-добре.
Дунай: Сюзън Дей от "Закони в Ел Ей". 
Татяна: Ейприл О'нийл.
Кейт: Баща ми ме отгледа със сай-фай филми така че Шварценегер и Сигорни Уийвър.
Мишел: Линда Хамилтън. Обичам независими жени като нея.

Репортер: Има ли някой костюм, който да е бил предизвикателство?
Кейт: Имаш предвид освен токчетата?
Маги: Мъжете сценаристи са глупави. Те си мислят, че се борим с рокли и токчета.
Кейт: В един филм стрелях гола само с оръжие. Осъзнах, че това не е нормално.
Мишел: Моите героини са мъжкарани, така че аз нямам оплаквания.

Репортер: Не смятате ли, че вие петте трябва да участвате в един филм заедно?
Татяна: Не знам... Всички са страхотни, но всяка е добра в своята област.

Репортер: Как се справи с фехтовката в "Ходещите мъртви"?
Дунай: Ами това е нещо, което винаги съм искала да правя. Много е готино.

Репортер: Някога били ли сте наранени от собствените си каскади?
Кейт: Имам толкова много, че дори не мога да ги опиша. Болки в гърба, разместане на рамо, коляно... Падала съм върху ледена пързалка от 20 фута... Бутам се да правя неша, по които явно не ме бива особено.
Мишел: Историята на каскадите ми обикновено включва някой друг да бъде наранен. Веднъж обърках разстоянието между юмрука ми и лицето на другия. Винаги го правя грешно това, като в "Аватар". Тичам, вратата на асансьора се отваря, не прецених разстоянието и счупих носа на Гай. В "Боксьорката" изкълчих челюстта на един от дубльорите...Е, сега вече съм по-внимателна.

Репортер: Понякога изгубвалили сте се между работата и времето у дома?
Кейт: Имам чувството, че ако съм в самолет и един ден някой попита "Има ли пилот в самолета?", а аз ще отговоря "Аз! Пилотирам от 7 години..." глупава работа...
Татяна: Имам чувството, че съм 2 метра висока когато някой обижда приятелка. Повлияна съм от героинята си Сара.
Мишел: Когато се местех в Ел Ей, толкова се бях вживяла в ролите си, че когато някой ме ядосаше го удрях. И тогава разбрах, че ако удариш някой той може да те осъди. Сега разобличавам хората с думи!

Репортер:Кое е било най-сексисткото нещо, с което сте се сблъсквали в индустрията?
Мишел: Снимах "Породата" - онзи странен филм, в който кучета атакуват хората. Снимахме в Южна Африка, когато режисьора ми каза да се кача на предната седалка в една кола, а през това време двама от актьорите да се качат в нея. Тогава единия каза "Момичето не трябва да кара кола!" - това беше най-сексисткото нещо, което някой ми е казвал в лицето.
Кейт: Правехме една бойна сцена и човека, с който я правех толкова силно изви ръцете зад гърба ми, че щях да припадна от болка. Казах му "По-полека. Боли ме", а той "Виждал съм работата ти, ще го понесеш". Тогава се обадих на един мой приятел, който е истински борец и му разказах, но веднага съжалих, защото той наистина дойде и трябваше да го разубеждавам. Има много трудни хора!
Мишел: Имаш сериозна класа, щом си се справила с това без да откачиш. Бих полудяла!
Татяна: Веднъж ми казаха да не мисля много като режисьор. А аз просто имах няколко идеи...
Дунай: Трудно е да си жена във филмовата индустрия...Бях в един филм и аз просто направих няколко движения, по-различни от предвиденото в сценария. Определено стояха по-добре. Тогава ми казаха: "Ти си момиче - не можеш да си правиш каквото искаш!"
Мишел: Аз имам решение! Жените просто трябва да създават свои собствени филми и продукции, а след това останалите да се борят, за да привлечат вниманието им. Трябва да спрем да работим с режисьори, които увековечават идеята, че жените не могат да са силни характери. Те са го разпространили из цял свят.
Дунай: Имиджа и културата на Америка са най-големия износител. Израстнала съм в Зимбабве и обожавам "Боксьорката".

Репортер: Чувствате ли се отговорни когато знаете, че младите момичета ви гледат и може би взимат пример от вас?
Мишел: Аз следвам това, което ми прави удоволствие. Обичам работата си когато играя роля, която ме респектира. Няма да отида на снимачната площадка и да изиграя нещо, което просто не го чувствам... Така че жените трябва да правят това, което искат.
Татяна: Чуяте я само.. Мишел е истински актьор!

Репортер: Да поговорим за "Ридик"...
Кейт: Това е пресечната точка между мен и Мишел. Седнахме и обменихме бележки за работата с Вин. Той носи такава страст във всичко, което прави. Вълнувам се когато работя с него. Забавно е.
Мишел: И не се страхува от силни жени. Това е рядкост в Холивуд
Кейт: Да и плюс това те тласка да продължиш. 

Репортер: Едно момиче вчера ме помоли да ви задам въпрос. Колко време ще чака, за да види Маги и Мишел една срещу друга в бойна сцена? 
Мишел: А какво ще кажете да направим Маги Кю и Мишел срещу света?! Трябва да работим заедно, за да балансираме тази разрушителна мъжка енергия.
Маги: Това ми хареса! 
Кейт: Просто направете "Непобедимите: жени"... примерно...

Репортер: Когато сте били по-млади, представялили сте си, че ще станете супер екшън звезди?
Маги: Дори не мисля, че и сега съм!
Мишел: Направих едно видео когато бях на 10. В него казвам, че искам да съм боксьорка когато порасна. Иронията е в това, че "Боскьорката" бе първия ми филм.
Кейт: Исках да бъда пони на 10. Ако Мишел ме бе чула тогава сигурно щеше да ме удари.
Татяна: Аз като дете исках да съм момче. За да съм по-силна.
Дунай: Исках да съм като Сюзън Дей.

Репортер: Като актриси, известни с това, че сритват задници, чувствате ли се ограничени откъм предложения за роли?
Маги: Да! При мен има нещо от сорта - "ти си азиатка - значи ще се биеш". А съм способна и на толкова много други неща.
Мишел: Да и затова започнах да пиша. Мъжете сценаристи просто не виждат как една жена може... да изкачва планини, да сърфира, да стреля, да кара екстремно велосипед...
Кейт: При мен е и друг проблема. Да бъдеш руса е доста трудно и интересно... Толкова много пъти са ми казвали да си боядисам косата или да я скъся...
Дунай: Мишел е права - трябва сами да създадем образите, които искаме да покажем на света.
Мишел: Абсурдно е 80% от сценаристите да са мъже! 
Дунай: Това е постоянна борба и трябва да продължим напред с нея.

Репортер: Как ще се промени индустрията според вас след 5 години?
Татяна: Ще има повече филми за човечеството... за хубавата страна на живота...
Мишел: Искам да видя история за измъкване от затвор. Пазарът днес е толкова глобален и само "Бързи и яростни" е единствения филм с глобален каст. 
Маги: Америка е като монопол за филмите. Поставяме тенденции и вляем на другите... трябва да сме по-малка част от пазара. Няма да е зле Азия да стане по-властна в това отношение.
Дунай: Бих искала да видя повече африкански истории на жени. Или пък истории за емигранти от Африка към Америка.

Репортер: Ако можехте да създадете съвършенната екшън героиня, каква щеше да е тя?
Мишел: Първо да е по-реална. Във франчайзите все повече се влива доза фантазия и искам да бъде приведено повече в реалноста. Неща, които наистина могат да се случат. Трябва да е силна жена. Може да е специален агент, а не вампир или свръхчовек - това е просто абсурдно! Просто искам силна жена в реалистична обстановка.
Кейт: Имах късмета да бъда отгледана от силна жена. Майка ми не е направила нищо грандиозно, но преподава в училище от 35 години. Учениците казват как тя е променила живота им. Трябва гласност за тези жени - не да са супергерои, а да правят малки неща, които имат големи последствия!
Татяна: Искам една жена, която да не бъде дискриминарана заради пола си. Много интелект и доза сила.
Маги: Съгласявам се с Кейт - жените-герои на ежедневието. Това ни трябва. Силата е в това, което правим всеки ден - малките неща, малките жестове. Учителите и мед. сестри винаги са били герои за мен. 
Мишел: Много бих се радвала, ако сега наистина има някой, който ни чува и да събере това и направи няколко прекрасни продукции. Ще са доста полезни. 
Дунай: И когато го направят  - ние ще ги подкрепим!

Няма коментари:

Публикуване на коментар