сряда, 13 март 2013 г.

Как откриха Кими

"Видях го в очите му. Погледнах ги и си казах, че съм виждал този поглед и преди. И знаех къде. Настръхвам когато се сетя за този поглед. Погледа на Сена!!!" - Серджио Рийланд, бивш инженер в Заубер.

Отганизатора на първия ф1 договор на Кими Райконен - инц. Джаки Енкуант разказва как финландеца е дошъл в първия си отбор - Заубер.

Енкуант беше инженер на Кими по време на септеврийските тестове през 2000 година, както и негов личен инженер по време на сезон 2001.

Първият ф1 тест на Райконен съвпада с времето, в което Заубер търсят заместник на Мика Соло, който преминава в Тойота. Енкуант говори с агентите на Дженсън Бътън, който дебютира с Уилямс през 2000 година. Бътън губи мястото си в Уилямс за сметка на Хуан Пабло Монтоя и това е добре дошло за Енкуант. Само, че Флавио Бриаторе взима под крилото си Бътън и Заубер отново остават без вариант за пилот. Тогава агента на Бътън предлага Кими Райконен вместо Бътън на отбора на Заубер.

"Той е много добър, точно като Дженсън Бътън, само дето е малко по-различен. Има много, много силен характер, защото е постигнал големи неща без никакви пари. " - така агента Робъртсън описва Райконен на Енкуант.

Заубер вече са подписали с Ник Хайдфелд и втората пилотска позиция остава вакантна. Екипът се усмелява да помисли за новобранец в отбора си и решават да вземат Райконен.

След като започват тестовете с младия финландец те остават повече от впечатлени.

Райконен прави 29 обиколки за един ден, което си е постижение за новобранец. Той е само на 2 секунди и половина по-бавен от Хайдфелд, но от Заубер са обнадеждени, че мозъкът му ще свикне с новата ситуация.

На следващият ден, Кими навърта 40 обиколки и подобрява времето си. След анализ на треакторията, Заубер са в захлас. Кими Райконен е счупил поставената граница на времето. Той е много по-бърз от очакваното.

На третия ден на пистата в Муджело тества и Михаел Шумахер от Ферари. Енкуант си спомня, че Шумахер е спрял и е попитал "Кой е този пилот?"
Аз му отговорих: "Това е Кими Райконен.", а Шумахер отвърна "Той може да е много бърз. Много бърз!"

Първоначално Петер Заубер е намислил да наеме Райконен като тест пилот, но Енкуант го убеждава да го направи автомобилен състезател за отбора. По време на тридневните тестове, става ясно, че Райконен е талантлив  и бърз пилот, но физическото му състояние все още не издържа на 60 гран при обиколки. Така Райконен започва да тренира с бившия треньор на Аертон Сена, за да влезе във форма.

Райконен дебютира на 4 март 2001 и от тогава той е постигнал една световна титла, 69 подиума и 37 бързи обиколки.

Няма коментари:

Публикуване на коментар