четвъртък, 24 януари 2013 г.

Ейми Филипс интервюира Мишел Родригес

Поредният ми опит за превод :)

С Мишел сме се уговорили да се срещнем в лобито на един нюйоркски хотел. В последствие разбирам, че тук е отседнала холивудска звезда, която за мен в момента не представлява интерес. 
Слизам надолу по коридора и има някаква суетня - агенти и лични асистенти си предават инструкции по уоки-токита. Очаквам подобно обкръжение и около Мишел. Но за моя изненада, тя седи до една маса в лоби-бара и е сама. Пише нещо докато ме чака. Идвам при нея. Тя вдига глава, ръкуваме се и ми подарява бърза, но хубава усмивка.

"Поръчаха салата от бейби-артишок. Много е вкусна!" - казва ми тя. След което добавя, че обича да се храни здравословно.

Вглеждам се в дрехите й. Бяло яке, тесни сиви дънки и кафяви кожени ботуши. Родригес явно държи дрехите й да са удобни. Тя не е от жените, които са бляскави и в ежедневието си, но замества това с широки усмивки, жестове и смях. Почти всичко, което казва има удивителен знак на края си. 
Туко-що завърнала се от снимките на "Бързи и яростни"6 я питам не какво ще запомни от снимачния процес, а какво е или ще й бъде най-досадно около филма. Какво ще каже за обиколките по страните, в които ще трябва да промотират лентата - това ще се случи само след 3-4 месеца. "Шегуваш ли се!? Да ми се даде възможност да говоря на света е страхотно. Оценявам го."

Родригес е холивудска звезда, която прави хипнотизираща роля в дебютния й филм "Боксьорката". Сега, след като е минала 30-те е една от най-добрите екшън актриси в Холивуд. Сега тя може да се изправи срещу Вин Дизел или Колин Фарел без да изгуби себеположението си пред тези мъже. 
Какво ли не е изиграла - Агент, който се превръща в зомби в първото "Заразно зло", сърфистка в "Синьо увлечение", лошото ченге в сериала "Изгубени"... Родригес - момиче с пуерториканска и доминиканска кръв - защеметяваща, умна и някак респектираща. Не ми отнема много време, за да я сравня като следващата Анджелина Джоли. Споменавайки й това, тя скромно заявява: "Аз като Анджелина Джоли? Не мисля..."

Вместо да говорим за "Боксьорката" - нейния дебют в киното, тръгвам в друга насока на темата. Мишел ми разкрива, че може да се носи като пеперуда и да жили като пчела. Като интензивен, добре подготвен физически актьор, с нейното сериозно изражение в някои роли, правя второ сравнение - като младия Марлон Брандо. "Да ме сравняваш с Брандо - това вече е лудост. Не мисля, че ще го доживея това".

И не поддава на натиска. Родригес обаче е била доста проблемна в ранна възраст.Затова искам да я върна в онзи период преди няколко години когато беше хваната да кара под въздействието на алкохола. 
"Страшно се радвам, че годините ми до 20 бяха луди. Защото си заслужаваше. Колкото до това, аз съм си взела моите поуки. А и като имаш предвид колко проблемна съм била като тийнейджър, какво може да се очаква като порастна. Сега обаче всичко е наред. Отдавна вече се чувствам в баланс.". Отговора й ме изненадва. 

"Аз съм луда, но луда в добрия смисъл. Нека да кажем, че така достигам своя връх."

Спокойно й признавам, че съм останала изненадана когато Джеймс Камерън я кани да участва в  "Аватар", който след премиерата се превръща в блокбастър. Камерън разполага с 200 милиона долара бюджет и 1000 човека екип. "Той е един от най-невероятните хора, които познавам. Каза ми, че хората ме мислят за луда, но той смята, че съм невероятна. Помогна ми адски много за филма. В "Аватар" трябваше да изразяваш емоция заради това, което виждаш... а действително не виждаш нищо - всичко е компютъризация. Джеймс ми вдъхна чувството, което той изпитваше и ми показа света, който бе в главата му. Страшно много му се възхищавам".

Феминистка ли е? Тя се мръщи: "Аз съм застъпник за правата на жените. Искам нещо различно от обичайните женски аспекти на Клеопатра, уличницата или майката. Искам да се даде глас на жените. Искам да се даде глас на тези жени, които искат да ритат задници по света, да правят неща, които и момчетата правят. Да се забавляват като го правят. Не се боря за нищо друго."

Казва, че не е впечатлена от Холивуд. "Живота там е борба. Вече имам сценарии за филми и знаех пред какво ще се изправя. Е, беше по-трудно. И остави това. В Холивуд всички се интересуват само с кой спиш. Знаят ли повечето щати кой е минал през леглото ти, значи всичко е наред - според логиката на Холивуд."

И все пак знаем някой от нейните гаджета - Вин Дизел, Колин Фарел, бившия годеник на Кайли Миноуг - Оливие Мартинес. 
"Понякога е неизбежно да скриеш личния си живот. Още повече ако и другия човек е известен. Даже е невъзможно. Но за себе си аз съм доволна - обичала съм и съм била обичана и сега съм щастлива, че имам приятели.".
И друг път е казвала, че с Вин са приятели и до днес. "Защо да не сме? А и ако не беше той въобще нямаше да участвам в "Бързи и яростни". Не само за титулярния филм. През 2008-ма, когато бе решил да продължи франчайза ми се обади с думите, че няма да го направи без мен. За шестата част отново той вдигна телефона... всъщност, ако исках хората да знаят какво се случва във вагината ми, отдавна щях да съм пуснала видео."

Мишел очевидно се дразни по темата. За да й върна спокойствието засягам продуцентската й компания "Чеширската котка". Последния проект е "Тропици от кръв" - по действителна история, където играе главна роля. Във филма се разказва за четирите сестри от фамилията Мирабал от Доминиканската република. Те биват убити от диктатора на страната през 1960 г. Салма Хайек прави документален филм по случая преди години, но на английски. Мишел сметва за нужно историята да се разкаже на автентичен испански. Всъщност това й е първият латиноговорящ филм, в който участва.

Лесно е да си я представим - жизнена й буйна, говореща на испански. "Латиноамериканските езици са по-страстни, разбира се. Ако съм ядосана, ще съм бясна на испански. Ако съм влюбена, ще съм романтична на испански. Ако съм пък щастлива, ще получа оргазъм на испански...". Мишел се засмява, но телефона й звъни. Трябва да отива на пресконференция на друг скоро излязъл филм "Заразно зло: възмездието", където възкръсналата й героиня Рейн има 'добър' клонинг. Мишел вдига рамена и двете се сбогуваме.

Няма коментари:

Публикуване на коментар