сряда, 19 декември 2012 г.

Кими: Оставих пилотирането ми да говори

Едно интервю с Кими - освен, че е интересно, отново имах шанса да развия преводаческите си способности.

Няма гаранции, че ако един пилот се оттегли от Формула 1 и след това се върне, ще покаже същото добро ниво. Винаги има въпроси относно скоростта и желанието за пилотиране и тези същите въпроси преследваха Кими Райконен след като се качи в болида си за сезон 2012.

Но съвсем скоро ние станахме свидетели на брилянтността на Айсмен: най-бърза обиколка в края на няколко състезания, хладнокръвие, подиум... и още подиуми. През годината видяхме, че той рядко прави грешка, че скоростта му е на звездно ниво и, че с нищо не личи да се е оттеглял от Кралските гонки.

Типично за Кими, той е човек на малкото думи, не говори супер ентусиазирано за силния си сезон, но ние решихме да го предразположим да заговори за това колко добър беше. И успяхме. Говорихме с него за невероятното му завръщане, отношенията в новия отбор и бъдещето му с Лотус през 2013 година.

Започваме разговора връшайки го към малайзийското състезание, когато завоюва 10-та позиция на квалификацията и завърши 5-ти в състезанието.

КР: "Онзи ден беше първият от завръшането ми, през който карах колата си на влажна писта. Така беше и старта в неделя. Очертаваше се, че нищо нямаше да е лесно. Всички от отбора искахме да останем на пистата, да направим едни добри резултати и да спечелим точки. Направих най-бързата обиколка за състезанието докато беше влажно. А това беше важно за отбора. Значи се развивахме в правилната посока."

След като разговора започна добре, питаме Кими за състезанието в Бахрейн, където беше на сантиметри от победата. Започна 11, а завърши 2-ри.

КР: "Сега като се връщам тогава, може би трябваше да се опитвам още да остана от вътрешната страна и да се опитвам да изпреваря Фетел за победата. Беше страхотно състезание като се замисля. Имах един шанс да го изпреваря и не го използвах,  така че беше разочароващо. Но стана както трябваше да стане... Все пак останах доволен, че съм  донесъл едни добри резултати за отбора. И най-вече, защото никой не очакваше от нас да направим това след квалификацията в съботния ден."

Точно както старите времена, в европейското Гран При, Кими завърши 2-ри, точно както беше във Франция през 2005. На подиума и тогава, и сега бяха той, Алонсо и Шумахер. И през 2005-та Алонсо бе победител, Кими втори, а Шуми трети. Тази година във Валенсия стана съшото.

КР: " А да.. от Валенсия и от някъде другаде.... Маникур, нали така? Наистина се почувствах като няколко години назад. Дори цветовете, които защитавахме се повтаряха, само че те бяха на различни хора...  Такъв е живота. Михаел съвсем не изглежда стар, но той напуска окончателно Ф1 тази година. Това е неговия избор, но все пак спечели някакви точки. Когато стоя на подиума, няма значение дали около мен са световни шампиони или някои от другите пилоти. Но най-забавното за това състезание беше, че състезателния инженер на Фернандо Алонсо - Андреа Стела - дойде на подиума като инженер на спечелилия пилот и той самия в някакъв период от живота си е бил инженер на всеки един от нас тримата. Всъщност ние празнувахме за него онзи ден."

А какво ще каже Кими за унгарското ГП, в което отново завърши втори.

КР: "Унгария беше едно от онези състезания, в което си мислех, че карам наистина добре. Направих някой  грешки в квалификацията, но колата след това беше по-добра след като направихме някои настройки по нея. И отново, аз бях 5-ти, извън позиция на подиума, а много добре знаех, че Унгария не е място, в което лесно се изпреварва. Управлявах болида си така, че гумите  ми да издържат колкото се може повече. И тогава когато всички започнаха да влизат по боксовете за смяна  на  гуми, беше момента, в който да спечеля няколко секунди. Бях на косъм да изпреваря Хамилтън, но за съжаление не бях достатъчно бърз, за да го мина.
Когато излязох от бокса, знаех, че съотборника ми е близо до мен, защото ми го казаха по радиото. Тогава се изравнихме успоредно един на друг. Тогава видях, че на спирането на завоя той започна да се приближава до мен. Но това е нормално - все пак е състезание. Преминавайки обаче през завой 1, аз минах от вътрешната страна, натиснах малко по-остро и се оказа добър ход, защото минах пред него."

А помните ли какво сътвори Кими по време на ГП на Белгия? ...

КР: " На онзи момент от годината бяхме започнали да показваме прогрес, като в Германия. Имахме някои нови неща, които трябваше да изпробваме по колата, но за съжаление нямахме късмет с времето. В предишните квалификации когато валеше се опитвахме да изстискаме максимума от колата, но въпреки това, не се класирахме на първа или втора състезателна решетка. В Белгия аз задминах Михаел преди последния шикан... след това той ме изпревари, използквайки диарес. За да го изпреваря отново реших да използвам и моя диарес, но след като го мина, т.е с диареса да го задържа зад себе си. И тогава когато започна той да се изкачва по Ю Руже, това го забави, а аз дадох пълна газ, на място, на което това не се прави. Реших, че няма какво да губя. Въпреки това, пилотите трябва да са респектирани едни от други, за да няма наранени накрая"

Разбира се няма как да не споменем победата на Кими през 2012 - в Абу Даби.

КР: "Беше труден сезон, но тази победа беше точно това, от което се нуждаехме. Отбора ми и самия аз. Състезанията преди Абу Даби въобще не бяха най-лесните за нас, но този резултат накара всички да вярват повече. Направихме добър старт и не се движех зад коли, които биха ме забавили. Изпреварих Уебър и Малдонадо още преди да съм минал на втора скорост. Разбира се, тази победа е като всичките ми други победи, но бях доволен, защото хората спряха да ме питат мога ли още да печеля или не. Всъшност не ми пука какво мислят хората, просто си върша работата и правя каквото мога и ако съм щастлив с това и ако това е най-доброто и е в интереса на отбора, значи всичко е наред."


Няма коментари:

Публикуване на коментар