понеделник, 16 април 2012 г.

Защо Кими се провали в Китай?

Естествено, "провали" е силна дума, защото като цяло пропадането на Кими Райконен от 2-ро до 14-то място е изцяло грешка на Лотус.

Ето какво всъщност стана и тогава ще стигнем до трагичния финал.

Като цяло, Гран При на Китай беше състезание по стратегиите в бокса. Да, имаше места, на които да се изпревари, но тъй като спиранията трябваше да са повече от друго състезание, боксовете бяха доста важен елемент. Това го потвърждава и неуспеха на Бътън да спечели. Англичанина беше близо до изпреварването на Розберг, но загуба на време в бокса, му коства първото място.

Но, разбира се, аз няма да говоря за Бътън. 

Лотус бяха решили да приложат и на двамата си пилоти по две спирания в бокса. В това, разбира се няма нищо лошо, ако правилно си изчислил кога да станат те. 

Ако продължителността на стинта беше по-дълъг, Райконен щеше да опази повече гумите си и да не се срине в класирането на ГП Китай в последните 5-6 обиколки.

Всичко започна около 46-та обиколка, когато Фетел, който точно като Кими не беше спирал трети път в пита, пробва да изпревари Кими. Доста неблагоразумно, ако питате мен. И двамата бяха с ужасно износени гуми. Ако бяха продължили така да бавят всички зад себе си, нямаше да има кой знае какви драматични размествания. Но полакомилият се Фетел за второто място, атакува Кими, който беше почти без гуми и нямаше как да се защити. След това го изпревари и четвъртия и т.н., защото лотуса вече беше неуправляваем.

Фетел също не завърши втори. И тъй като и той не блестеше със страхотно нови гуми, Хамилтън и Уебър го изпревариха и завърши пети. 

Но тъжното е, че прецака цялата работа с Кими.

От друга страна, Айсмен е такъв. В рикс момента той е всичко или нищо. Само дето сега кара за Лотус, където и шесто място е постижение.

А ето очакванията на Кими за Бахрейн, тази неделя:
За Бахрейн ще се нуждаем от малко повече скорост и се надявам да я постигнем с подобренията.Ще бъде и малко по-топло, което е добре за нас, защото нашата кола не обича студения асфалт. Пистата в Бахрейн има много интересна конфигурация от завои, като изисква и добра скорост. Надявам се да се представим на ниво и да имам шанс да се боря за място на подиума", завърши финландецът.

Няма коментари:

Публикуване на коментар