вторник, 19 октомври 2010 г.

Смърфовете

Тия дни ще публикувам няколко разтоварващи разказчета без особен смисъл :)

Преди малко ми звъня колегата Слави по телефона.
– Как си, – вика – чух от разни хора, дето ползват фейсбук, че си бил доста зле.
Слави не ползва фейсбук и никога няма да ползва, понеже го смята за пълна глупост. За сметка на това ползва скайп, който пък аз смятам за пълна глупост. Със Слави работим в един офис и понякога е много забавно.
– Вече се пооправихме, – отговорих му – По едно време беше страшно, жена ми вдигна температура, лежи, бебето реве, аз се грижа и за двамата, а те се будят в противофаза.
– Значи е трябвало да ги сфазиш, – каза ми Слави. И двамата с него сме инженери, и хуморът ни е подобаващ.
– Къде ти да ги сфазявам, – казах – то беше лудница, 30 часа не бях спал. После жена ми получи ниска температура, 35 и нещо, стана синя и трепери.
– Ниска температура? Не знаех, че може такова нещо.
– Уикипедия казва, че може. Ужас ти казвам, синя и прилича на труп. Десет минути така, после се оправи.
Настана неловка пауза. Слави ми съчувства, и аз знам, че ми съчувства, но сме инженери, и тези неща си ги казваме с паузите.
– Като каза синя, – каза Слави – ние ходихме да гледаме "Аватар".
Слави е много добър в сменянето на теми. Аз "Аватар" още не съм го гледал, но изглежда да е добър. Жена ми е вече по-добре, може да отида другата седмица. В момента всичките отзиви са положителни, но предполагам до месец-два ще стане модно да се говори, че Аватар е тъп филм.
– Супер, и аз искам да го гледам, как е? – обичам да си говоря със Слави за филми. Ние с него имаме съвсем различни вкусове. Той гледа Алмодовар, и разни бутикови филми – например "Таксидермистът", където на главния герой му излиза огън от пишката. Аз съвсем не гледам подобни пиро-генитални неща, предпочитам хубави филми като "Мимино" или "Little miss sunshine".
– Ами, средна работа е тоя Аватар. Ефектите са много добри, но историята е блудкава. Даже е малко тъп. – като истински кино-критик, Слави леко изпреварва модата.
– Ами как няма да е тъп, – викам му – той режисьора е правил такива неща като "Терминатор" и "Титаник". Все ефекти и блудкав сюжет. Освен това, филмът е римейк на "Куигли в Австралия", същата история, само дето аборигените са сини.
Слави замълча утвърдително. За момент и двамата се почувствахе по-умни от Джеймс Камерън, и ни стана приятно. Алмодовар настрана, но за "Титаник" мнението ни напълно съвпада. Настана, бих казал, ловка пауза.
– А ти я ми кажи, – каза накрая Слави – как да си хакна биоса?
На Слави са му купили служебен лаптоп, някакъв малък и сладък IBM. Откакто имам бебе, употребявам подобни изрази като "малък и сладък", преди не го правех, честна дума. Обаче, за да си знае Слави мястото, са му го дали със заключен биос, и без администраторски права. Такава е политиката на университета - на служебните си компютри, администраторски права имат само професорите, аспирантите - не. Получава се, че тези, които хабер си нямат, имат достъп, а тези, които наистина разбират - не.
– Ох брат, съчувствам ти – казах. Щом става дума за лаптоп, гласовото съчувствие е прието – мисля, че нямаш много шансове, тия IBM-и са много зли и бизнес-ориентирани, имат разни шифриращи чипове и какво ли не.
– Абе, имало някакъв китайски чип – отвърна Слави – който се купувал от Ebay и разшифрирал паролата. Мишо много сериозно се е заел с въпроса.
Всъщност, може и да има надежда. IBM-ите вече не са IBM-и и се правят в Китай. Някак закономерно е да има китайски чип, който да ги разшифрова. Може даже великото китайско правителство да има онлайн-достъп. Само Слави и Мишо нямат.
Колегата Мишо е смел и изобретателен. Когато има проблеми с лаптоп отваря и почва да пои по платката. Всеки инженер би трябвало да е смел и изобретателен с поенето, но аз и колегата Слави сме станали тлъсти мързели и викаме техник. Освен това, главата на колегата Мишо работи различно. Ходът на мисълта му, и асоцииациите които прави, са напълно извънземни. През повечето време ни хвърля в оркестъра, но понякога намира решения на напълно невъзможни проблеми. Изобщо - ценен кадър в производството.
– Мишо също гледал "Аватар" – каза Слави. – Според него, филма е римейк на "Смърфовете", понеже са сини и живеят в корените на дърво.
Както казах, асоциациите на Мишо са напълно извънземни. Но майтап няма, в онази нощ жена ми наистина приличаше малко на Смърфиета.
Дано никога не ми се случва отново да я виждам така.

Няма коментари:

Публикуване на коментар